Usuwanie wgnieceń w samochodzie bez lakierowania?

Autor dodano 29 stycznia 2016

Kiedyś wgniecenia w karoserii naszego samochodu od razu kojarzyły się nam z klepaniem, szpachlowaniem, lakierowaniem i przede wszystkim odchudzeniem naszego portfela. Na szczęście te czasy powoli odchodzą do lamusa. Usuwanie wgnieceń bez lakierowania staje się coraz popularniejsze, ponieważ daje znacznie lepsze efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Przeczytaj, na czym polega metoda PDR.

Co to jest PDR?

Jeżeli chcemy usunąć wgniecenie bez lakierowania karoserii samochodowej, to znak, że zależy nam na naszym aucie. Metoda PDR, czyli Paintless Dent Repair jest znacznie mniej inwazyjna niż tradycyjne „klepanie” w polskich warsztatach. Przede wszystkim nie jest naruszana powierzchnia lakieru, dzięki czemu unikamy problemu korodowania blachy, jak i różnic w odcieniach lakieru. Te kwestie to nie tylko sprawa naszego poczucia estetyki, lecz również perspektywicznego podejście. Dobrze wyglądający samochód na pewno sprzedamy w lepszej cenie w przyszłości.

Usuwanie wgnieceń w samochodzie

Jak usunąć wgniecenie bez lakierowania?

Metoda powstała w Niemczech w 1940 w zakładach Mercedesa. Wynikała ona przede wszystkim z potrzeby chwili. Pracownicy zauważyli sporą ilość wgnieceń, co wiązałoby się z ogromnymi stratami dla firmy. Przez dłuższy czas metoda była nieznana wśród ogółu społeczeństwa. W Polsce PDR pojawiło się dopiero na początku XXI wieku. Usuwanie wgnieceń tą metodą to nie kosmiczna technologia, jednak konieczne są tu specjalistyczne narzędzia i doświadczony blacharz, który będzie w stanie wykonać swoją pracę w precyzyjny sposób. Istnieją dwie odmiany tej metody:

  • Dźwignie – w Niemczech nazywane były heblami. To narzędzie służy do „masowania” blachy od wewnętrznej strony aż do momentu, gdy pierwotny kształt zostanie przywrócony. Dzięki temu oryginalny lakier pozostaje nienaruszony. W przypadku dachu konieczne jest zdemontowanie podsufitki. Inne elementy karoserii nie wymagają jednak żadnego demontażu przed przystąpieniem do naprawy.
  • Klej – do karoserii montowane są specjalistyczne grzybki za pomocą kleju o odpowiednich właściwościach fizycznych. Drugim narzędziem wyciąga się wgniecenie do góry, by blacha wróciła do swojego oryginalnego kształtu. Tę metodą zwykle wykorzystuje się w tych miejscach, do których nie można dotrzeć za pomocą hebla.

W trakcie naprawy stosowane jest specjalne światło, które umożliwia prawidłowe odginanie się blachy. Wszystkie narzędzia jednak na nic się zdadzą, jeśli usługę wykonuje serwisant bez doświadczenia. Warto więc zwrócić uwagę na odpowiednie kwalifikacje blacharza, któremu powierzymy własny samochód.

Zalety bezinwazyjnego usuwania wgnieceń karoserii

Dzięki tej metodzie jesteśmy w stanie oszczędzić nawet 50% kosztów, ponieważ nie wliczamy w naprawę ceny szpachlowania i lakierowania. Nasz samochód często będzie gotowy już tego samego dnia. Również nasz pojazd będzie wyglądał znacznie lepiej i nie straci na wartości.

One Comment

  1. Sebastian Krajewski

    4 października 2016 at 12:23

    Jakis czas temu korzystalem z uslug wyciagania wgniecen metoda PDF. Efekty byly naprawde zadowalajace .
    Koszty o wiele nizsze niz lakierowanie. Do tego miernik lakieru nic nie wykryje. Jesli boryka ktos sie z wyborem zakladu usuwajacego wgniecenia w Warszawie tak ja kiedys polecam wyciaganiewgniecen.pl we Wlochach

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *