Co często psuje się w samochodach marki Peugeot?

Autor dodano 20 października 2017

Francuskie samochody cieszą się niemałą popularnością. Problem jednak w tym, że owe auta mają skłonności do pewnych awarii, które powtarzają się nagminnie. Co najczęściej psuje się w peugeotach? By odpowiedzieć na to pytanie, najlepiej przyjrzeć się kilku modelom, będącym przedstawicielami tej marki.

Peugeot 206

W przypadku tego modelu zdecydowanie najwięcej problemów sprawia zawieszenie. A są to problemy rozmaite – a to wybijają się łączniki tylnych łożysk wahaczy i stabilizatorów, szwankować mogą też amortyzatory, a bywa, że usterki zajdą tak daleko, iż cała tylna belka nadaje się już tylko do wymiany. Nie powinno to być zaskoczeniem dla nikogo, kto trochę poznał tę markę samochodów, bowiem konieczna naprawa tylnej belki w Peugeot to dość znana usterka, spędzająca sen z powiek niejednemu posiadaczowi takiego właśnie auta.

Innym problemem jest układ chłodzenia – zdarza się, że się rozszczelni. Układ wydechowy szybko poddaje się korozji, na porządku dziennym są też awarie przełącznika kierunkowskazów. Nie warto też raczej kupować tego samochodu w wersji ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, a to ze względu na wadliwe elektrozawory.

Peugeot 207

Tutaj problemy sprawia instalacja elektryczna, która jest wyjątkowo podatna na wilgoć. Stąd na przykład awarie modułu, który steruje elektroniką. Układ chłodniczy z kolei może nie być wystarczająco szczelny. Trzeba sprawdzić to zawczasu, żeby nie dopuścić do wycieków. Przednie klocki i tarcze hamulcowe szybko się zużywają, a elektryczne szyby lubią się zacinać. Kłopoty mogą wystąpić też z silnikiem. Zwłaszcza jeśli chodzi o czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego.

samochód francuski

Peugeot 307

Tutaj największym problemem, jeżeli zdecydujemy się na 1,6-litrową odmianę HDI, jest turbosprężarka. Z powodu mało wydajnego układu smarowania, może się zacierać. W odmianach z silnikiem dieslowym dochodzi do awarii czujnika ciśnienia doładowania i przepływomierza. Szwankować może również regulator ciśnienia paliwa – taka usterka objawia się utratą mocy oraz odpowiednim komunikatem komputera pokładowego.

Zawodzi także instalacja elektrycznego wspomagania kierownicy, co w egzemplarzach z początku produkcji powodowało nawet czasami pożary. Podczas tankowania z kolei może dochodzić niekiedy do wycieków paliwa, a to za sprawą wadliwego odpowietrznika zbiornika.

W tym modelu występują też podobne problemy co w Peugeot 207 – mowa tu o instalacji elektrycznej wrażliwej na wilgoć. A tego typu usterki odbijają się na pracy na przykład pedału gazu, mechanizmu otwierania bagażnika czy elektrycznego wspomagania kierownicy.

Peugeot 308

Tu, w przeciwieństwie do poprzednich modeli, lista awaryjnych części i częstych usterek, nie należy wcale do długich. To zasługa tego, że po serii narzekań na awaryjność poprzednich modeli, tym razem przyłożono się do tego, by w nowym modelu wyeliminować te powtarzające się mankamenty. Jeśli zdarzają się usterki, to dotyczą głównie przekładni kierowniczej, i elektrycznej pompy wspomagania układu kierowniczego, ale tego typu problemy zdarzają się raczej w wysłużonych, sfatygowanych egzemplarzach.

kluczyki do peugeota

Peugeot 407

Spośród usterek mechanicznych najbardziej powszechnie trafia się defekt pompy wspomagania układu kierowniczego. W dieslach może też dojść do awarii turbosprężarki, wraz z problemami układu zasilania i filtrem cząstek stałych, który zbyt często się zatyka.

Najbardziej zawodzi jednak elektronika. Nieraz psuje się przełącznik świateł przy kierownicy, szwankują czujniki systemu ESP, temperatury zewnętrznej czy otwierania klapy. Zdarza się nawet, że dochodzi do przepalenia elektrycznej wiązki reflektorów.