TOP5 Jakie części warto regenerować w autach używanych?

Autor dodano 3 czerwca 2016

Używane auta są szczególnie popularne w Polsce. Wynika to przede wszystkim z faktu, że są znacznie tańsze, a wiele firm, zajmuje się sprowadzaniem pojazdów z Zachodu. Zwykle po zakupie staramy się poprawić wygląd lakieru, odświeżamy tapicerkę, ale warto również zwrócić uwagę na to, czy części nie są już wyeksploatowane. Czy trzeba kupować nowe? Niekoniecznie, wiele z nich można poddać regeneracji, oszczędzając całkiem sporą sumę.

1. Tylna belka – zadbaj o swoje bezpieczeństwo

Posiadacze francuskich samochodów na pewno muszą zwrócić uwagę na swoje zawieszenia. Zastosowana w nich tylna belka dość szybko ulega drobnym uszkodzeniom. Jeśli zareagujemy odpowiednio szybko, możemy zapłacić zaledwie sto złotych za wymianę łożysk igłowych. Jeśli uszkodzenie jest większe, to koszt może sięgać tysiąca złotych, jednak wymiana kilkukrotnie powieliłaby ten koszt. Pamiętajmy również o tym, że powinniśmy wybrać serwis, który specjalizuje się w naprawie tylnych belek, jak ten szmytek.pl/serwis-tylna-belka/regeneracja-tylnej-belki. Niespecjalistyczne Warsztaty nie posiadają bowiem odpowiedniego sprzętu, dzięki któremu można wykonać usługę w sposób trwały i bezpieczny.

peugeot samochod droga

2. Wtryskiwacze – koszmar posiadaczy Diesla

Wtryskiwacza to precyzyjne, ale jednocześnie bardzo wrażliwe części. Ich głównym zadaniem jest podawanie paliwa do komory spalania. Niestety, jeśli ropa nie jest najwyższej jakości, może dojść do mikrouszkodzeń, które mogą być niebezpieczne dla całego silnika. Jeśli chcielibyśmy kupić nowe części, to ich koszt mógłby wynieść kilkanaście tysięcy – często jest to równoznaczne z ceną, jaką zapłaciliśmy za używany samochód. Bardziej opłacalna jest regeneracja. Koszt: od 150 – 350zł.

3. Sprzęgło – lepsza regeneracja niż zamiennik

Agresywny styl jazdy może przyczynić się do uszkodzenia sprzęgła. Nowe jest niestety bardzo drogie, a chińskie zamienniki, choć tanie, nie grzeszą wysoką jakością. Znacznie bardziej opłacalna jest więc regeneracja. Pamiętajmy o wyborze specjalistycznego zakładu. Tylko kilka z nich w Polsce zajmuje się fachowo tego typu usługą.

4. Reflektory – bądź widoczny

Nieustanne włączanie świateł, choć zdecydowanie poprawia bezpieczeństwo jazdy, przyczynia się również do szybszego zużycia reflektorów. Również niekorzystne warunku pogodowe sprawiają, że szybko matowieją i rysują się, przez co ich światło jest mniej widoczne. W dobrym warsztacie reflektory zostaną wypolerowane specjalna pastą. Jeśli wypaliły się nam rozbłyśniki, to również możemy je zregenerować. Musimy jednak pamiętać, że wymaga to rozklejania lamp, co w przyszłości może powodować ich parowanie. Cena w tym wypadku jest zależna od modelu.

5. Maglownica – luz na kole kierownicy

Kiedy słyszysz trzaski i czujesz luz podczas kręcenia kierownicą, to najprawdopodobniej masz problem z maglownicą. W przekładni kierowniczej wyrobić się mogą koła zębate i tuleja. Mogło również dojść do korozji. Nowe części to znowu suma kilkunastu tysięcy. Regeneracja nie powinna przekroczyć 500 zł.