Jak przebukować bilet? Problemy niezdecydowanych podróżnych

Autor dodano 25 kwietnia 2016

Wybierałeś się w podróż lecz coś nagle popsuło Ci plany? Spóźniłeś się na pociąg lub samolot? Nie martw się! Zawsze możesz skorzystać z opcji zmiany biletu. Ta usługa oferowana jest przez większość linii lotniczych oraz przewoźników lądowych m.in.: PKP Intercity. Dzięki tej opcji bez problemu zmienisz czas i trasę swojej podróży. Nie wiesz jak to zrobić? Przeczytaj nasz artykuł!

1. Linie lotnicze Wizzair

Regulamin zamieszczony na oficjalnej stronie internetowej firmy umożliwia pasażerowi zmianę daty, godziny i trasy lotu. Zmiany dokonuje się maksymalnie na 3 godziny przed odlotem samolotu. Wymienić bilet można za pośrednictwem laptopa, telefonu komórkowego czy też osobiście w najbliższym biurze podróży.

Przebukowanie biletu wiąże się w większości przypadków z koniecznością uiszczenia opłaty manipulacyjnej i wyrównania ewentualnych różnic w cenie biletów. Jeśli aktualna cena za przewóz, podatki i inne opłaty jest niższa niż za stary lot, pasażer otrzyma zwrot różnicy jedynie za podatki.

Samolot lini Wizzair w powietrzu

2. Linie lotnicze LOT

Firma przygotowała dla swoich podróżnych usługę „Zmiana lotu” umożliwiająca dokonywanie korekt w rezerwacji biletów. Taką zmianę można przeprowadzić online za pośrednictwem oficjalnej strony przewoźnika. Możliwa jest ona w dniu wylotu, na 6 godzin przed rozpoczęciem planowanej podróży.

Podlegają jej wszystkie rejsy, zarówno te krajowe jak i zagraniczne. Wyjątkiem są loty zakupione w taryfie Economic Crazy. Zmiana biletów w taryfie LUX i Flex jest bezpłatna. Za przebukowanie lotu w taryfach Saver i Promo, zapłacimy dodatkową opłatę naliczoną zgodnie z warunkami taryfy.

W przypadku zmiany taryfy na wyższą do kwoty biletu zostanie doliczona kwota wynikająca z różnicy wartości taryfy zakupionego nowego biletu oraz opłata za jego zmianę.Usługi dodatkowe nie ulegają przeniesieniu na nową rezerwację. Można je zwrócić za pomocą Call Center lub agenta LOT.

3. Linie lotnicze Ryanair

Zmiany daty i godziny lotu jak i jego trasy można dokonać w czasie do 4 godzin przed planowaną podróżą. Opcja ta jest dostępna zarówno online jak i w najbliższym punkcie obsługi klienta. Możliwość pozytywnego zakończenia procedury zależy od dostępności miejsc na interesujący pasażera lot

Opłata za zmianę lotu naliczana jest za pasażera lub za lot w jedną stronę. Jej wysokość zależy od sezonu. Do opłaty doliczane są także wszelkie ewentualne różnice kosztów pomiędzy początkową kwotą, a najniższą łączną ceną dostępną w czasie dokonywania zmiany. W przypadku gdy cena za nowy lot jest niższa, pasażer nie otrzymuje zwrotu różnicy.

Samolot lini Ryanair startuje

4. PKP Intercity

Wymiany biletu zakupionego drogą elektroniczną można dokonać za pomocą oficjalnej strony internetowej przewoźnika. Po zalogowaniu się do systemu należy wejść w zakładkę „Moje bilety”, a następnie w „Opłacone”. Po odszukaniu odpowiedniego biletu należy skorzystać z przycisku „Wymiana”. Wtedy automatycznie następuje rezygnacja z wcześniej opłaconego biletu i można bez problemu zakupić nowy.

Po dokonaniu wymiany nastąpi przesłanie środków za odrzucony bilet na konto, z którego go zakupiono. Proces wymiany należy ukończyć nie później niż 15 minut przed odjazdem pociągu. Po zakończonej operacji bilet wymieniony jest nieaktywny. Nowo zakupiony, również można wymienić, jeśli zajdzie taka konieczność.

Pociąg PKP Intercity jedzie po torach


Więcej informacji na temat możliwości zmiany zakupionego biletu można uzyskać na oficjalnych stronach przewoźników lub w biurach obsługi klienta tych firm.