Co jest najlepsze na kaca? Sposoby na złe samopoczucie po imprezie

Autor dodano 28 września 2016

Kac morderca jest bez serca. Każdy, kto znalazł się na dość suto zakrapianej imprezie doskonale wie, co kryje się pod tymi słowami. Alkohol zazwyczaj jest nieodłączną częścią większości dobrych zabaw, jednak jego skutki odczuwane na następny dzień nie należą do najprzyjemniejszych. Sposobów na poradzenie sobie z kacem jest sporo i warto się z nimi zapoznać, jeżeli nie chcemy kolejnego dnia męczyć się z całym bólem tego świata.

Zabezpieczać się przed kacem, czy go leczyć?

Wiele osób się nawet nad tym nie zastanawia. Przychodzi okazja do picia, a na następny dzień odczuwają tego przykre konsekwencje i leczą widoczne i boleśnie odczuwalne skutki, zamiast wcześniej się zabezpieczyć przed tym. Jeżeli idziesz na zakrapianą imprezę, to najlepiej zrobić to, będąc wypoczętym, ponieważ alkohol szybciej atakuje osoby zmęczone. Dobrze jest również porządnie się najeść, bo picie na pusty żołądek nikomu nie przyniesie pożytku. A gdy już zaczynasz pić, pod żadnym pozorem nie mieszaj trunków!

Zażyj witaminę C i pij dużo wody

Witaminy to dobry sposób. Najlepiej zażyć je już po imprezie i przed pójściem spać. Witamina C w wielu przypadkach bardzo pomaga, zwłaszcza że podczas picia nasz organizm zdecydowanie będzie tego potrzebował. Ważne jest również uzupełnianie płynów, więc zarówno przed pójściem spać, jak i po przebudzeniu rano należy pić dużo wody, ale można sięgnąć również po inne napoje, jak napój izotoniczny, kawa, sok pomidorowy czy herbata z cytryną.

Szklanka wody

Rusz się z łóżka!

Wstajesz rano, głowa boli, nic się nie chce… nie! Trzeba się ruszyć z miejsca, zmusić ciało do ruchu i ożywić organizm i umysł. Warto wziąć prysznic, żeby się otrzeźwić. Leżenie w łóżku i narzekanie na to, jak bardzo nas boli i jak wszystko wokół potwornie hałasuje wcale nam w niczym nie pomoże. Chcesz walczyć z kacem? Podejmij tę walkę i wstań!

Zjedz coś!

W tym stanie wprawdzie niewiele się chce, ale lepiej zmusić się do tego, żeby coś zjeść. Żołądek pełny, to i od razu organizm lepiej się czuje i szybciej dochodzi do siebie. Najlepiej byłoby zjedzenie jajecznicy albo rosołu, żeby uzupełnić najpotrzebniejsze składniki, których pozbyliśmy się w trakcie picia. Dobrze jest również zjeść coś kwaśnego, na przykład bigos czy zupę ogórkową (ewentualnie same ogórki kiszone).

Jajecznica

Sport na kaca się opłaca

Ruch to zdrowie i warto o tym pamiętać także lecząc kaca. Ćwiczenia fizyczne pobudzą nasze ciało i pomogą w wydaleniu nieszczęsnych toksyn. Można to równie dobrze zrobić w domu decydując się na 30 minutowy lekki trening. Można też przejść się na spacer, żeby pobudzić krążenie i lepiej dotlenić mózg na świeżym powietrzu. To zdecydowanie złagodzi nieprzyjemne objawy i przyspieszy proces dochodzenia do siebie.

Prześpij się!

Leżenie w łóżku i narzekanie na to, jaki to świat jest okrutny, że bombarduje nas tyloma bodźcami niczego nie zmieni, więc albo lepiej wstać, albo po prostu spać dalej. Nawet około 30 minutowa drzemka po przebudzeniu powinna pomóc. Napij się więc wody, albo soku, zjedz coś, a potem ponownie się połóż i zdrzemnij. Objawy kaca powinny bardzo szybko odejść w zapomnienie, a my wrócimy do formy.

Śpiąca kobieta

Rada najważniejsza – żeby uniknąć kaca najlepiej byłoby nie pić wcale, a jak już nie można odmówić sobie kieliszka, to zdecydowanie lepiej byłoby pilnowanie się i picie z umiarem, wówczas kac morderca nas nie dopadnie.