Jakie typy kampanii występują w obszarze Allegro Ads?

neon ad

Współcześnie posiadanie sklepu internetowego jest jednym z najpowszechniejszych sposobów na zarobek. Jeśli nie chcesz mieć własnej domeny, dbać o nią, wystarczy założyć firmowe konto na Allegro, czyli na najpopularniejszym portalu z aukcjami sprzedażowymi w naszym kraju. Decydując się na sprzedawanie na Allegro i tak trzeba się jakość wybić wśród wielu innych sprzedawców, bardziej i mniej doświadczonych. Jeśli chcesz, aby Twoja rozpoznawalność wzrosła, a Twoje produkty sprzedawały się jak gorące bułeczki, trzeba podjąć odpowiednie działania. Pierwszym i najskuteczniejszym jest skorzystanie z reklam, czyli Allegro Ads.

Allegro Ads — czym jest?

Jeśli masz konto firmowe od jakiegoś czasu, na pewno zetknąłeś się już z nazwą Allegro Ads. Jednak czym to tak naprawdę jest? Allegro Ads to oczywiście reklama konkretnych ofert na platformie Allegro. Każda osoba, która ma konto firmowe, może samodzielnie ustawić, co wypromuje ze swojego konta. Poza tym, co chcesz promować, musisz ustawić kwotę, którą chcesz zapłacić za taką reklamę. Co więcej, niektóre z nich mogą pojawić się w wyszukiwarce Google w propozycji zakupowej.

Decydując się na skorzystanie z Allegro Ads, możesz mieć pewność, że nastąpi prędzej  czy później zwiększenie sprzedaży Twoich produktów. Jakie jeszcze efekty Cię czekają? Przede wszystkim większa widoczność w serwisie oraz poza nim, szybsze promowanie produktów w tym też tych nowo dodanych oraz pozyskiwanie nowych klientów.

Dla kogo dedykowane są reklamy w formie Allegro Ads?

Kampanie Allegro Ads dedykowane są różnym grupom osób. Jeśli Twoim celem jest szybkie wygenerowanie ruchu, zwrot inwestycji, zwiększenie liczby kupujących — koniecznie postaw właśnie na ten typ reklamy. Polecamy się doświadczonym sprzedawcom, ale też tym początkującym, którzy pragną szybko i skutecznie wypromować swoje konto nie tylko na Allegro, ale również na Facebooku czy w Google. Zdecyduj się na Ads Allegro, jeśli jesteś producentem marki własnej, sklepem na Allegro bądź dystrybutorem marki własnej.

Jakie kampanie w tym zakresie można wymienić?

Allegro Ads nie są ograniczone i nie sprowadzają się do jednego typu kampanii. Jest ich kilka, a wśród nich warto wymienić:

  • Oferty sponsorowane

Chodzi tutaj o promowanie produktu w formie oferty sponsorowanej. Zazwyczaj pojawia się on na samej górze listy podczas wyszukiwania. Reklamy te wyświetlane są w kontekście, na zapytanie użytkownika, nie pojawią się w innej sytuacji na tej platformie. Sprawia to, że można faktycznie trafić na użytkownika zainteresowanego Twoim produktem, który go kupi. Jeśli chodzi o oferty sponsorowane, najczęściej rozliczane są w formie CPC, czyli Cost Per Click. W tej sytuacji Ty określasz budżet i wybierasz stawkę za jedno kliknięcie.

  • Reklama graficzna

Reklama graficzna dzieli się na banerową oraz szablonową. Reklama banerowa ma atrakcyjną formę baneru, na którym możesz zaprezentować swoje oferty. Reklama szablonowa pozwala potencjalnemu klientowi zobaczyć również logo firmy, marki czy hasło reklamowe oraz dwie oferty. Celem reklamy graficznej jest budowanie wizerunku marki, zwiększenie jej rozpoznawalności poprzez wyświetlanie logo.

  • Sieć reklamowa

Ostatnim typem reklamy jest kampania przy użyciu sieci reklamowej. W tej sytuacji Twoje produkty mogą być wyświetlane także na Facebooku czy w Google. W wyszukiwarce działa to na zasadzie, że po wpisaniu przez użytkownika frazy, wyświetla się Twoja oferta, którą znajdzie w zakładce Zakupy. Jest to bardzo dobra forma reklamy, jednak nieco kosztowna w porównaniu z pozostałymi.

1 komentarz

Skomentuj Zuza Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.