Jak reklamować usługi, biuro księgowe?

Pozycjonowanie strony

Prowadzisz biuro rachunkowe i chcesz dotrzeć do nowych klientów? Postaw na reklamę w sieci, dzięki której to nie ty będziesz szukać klientów, lecz oni ciebie. Jak to zrobić? Podpowiadamy, na jakie działania warto postawić.

Pozycjonowanie, reklama księgowości

Pozycjonowanie strony internetowej w Google polega na poprawie pozycji serwisu, dzięki czemu zwiększa się jej widoczność w sieci. Uproszczając, są to wszystkie działania prowadzące do tego, aby twoja strona wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania (z wielu badań wynika, że im dalsza pozycja strony, tym mniej użytkowników na nią wchodzi).

Zakres prac w ramach pozycjonowania jest szeroki, co wymaga poświęcenia dużego nakładu kosztów oraz czasu. Dlatego na początku warto postawić na to, co jest najbardziej opłacalne w twoim przypadku, dlatego omówimy te aspekty, które są ważne, gdy prowadzisz biuro rachunkowe.

To przede wszystkim pozycjonowanie lokalne, dzięki któremu będziesz wyświetlać się w Google’u na frazy związane z danym miastem lub wtedy, gdy użytkownik znajdujący się w twojej okolicy, wpisze w wyszukiwarkę kluczowe dla ciebie frazy (jest to możliwe dzięki geolokalizacji). Pozycjonowanie lokalne opiera się przede wszystkim na frazach związanych z daną lokalizacją, np. „biuro rachunkowe katowice”, „księgowość katowice”, „księgowa katowice”. Właściwy dobór słów kluczowych będzie więc pierwszym krokiem. Następne punkty to optymalizacja strony pod kątem fraz lokalnych, a także tworzenie treści, w których można je zawrzeć.

Oprócz tego stosuje się link building oparty na lokalnych serwisach, a także tworzy się wpisy w katalogach firm, dbając o zgodność danych NAP (Name-Adress-Phone). To wszystko brzmi skomplikowanie? Niestety, nie będziemy ukrywać, że jest to proces czasochłonny, wymagający wiedzy. Pozycjonowanie biur księgowości to zadanie dla doświadczonych agencji SEO, które wiedzą, jakie działania przyniosą najszybsze efekty. Które, co istotne, nie skończą się karą od Google’a.

Wizytówka Google

Jednym z elementów pozycjonowania lokalnego jest stworzenie konta Google Moja Firma. To wizytówka twojego biznesu widoczna bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Można ją uzupełnić o dane kontaktowe, godziny otwarcia biura rachunkowego, zdjęcia, a także o dokładny opis usług, wraz z cennikiem. Co więcej, użytkownicy mogą dodawać opinie o twojej firmie, co może być dobrą rekomendacją dla przyszłych klientów.

Gdy już posiadasz konto Google Moja Firma, tworzony jest także twój własny znacznik na mapie Google. Dzięki temu klienci z twojej okolicy szybko do ciebie dotrą.

Google Ads

Google Ads to system reklamowy firmy Google, umożliwiający m.in. wyświetlanie płatnej reklamy w wynikach wyszukiwania. To szybki i skuteczny sposób na dotarcie do nowych klientów, będący często uzupełnieniem działań związanych z pozycjonowaniem – jego efekty widoczne są od razu.

Reklama Google Ads jest chętnie wykorzystywana zwłaszcza wtedy, gdy w danej branży można zauważyć sezonowe zainteresowanie usługami/produktami. Takim „gorącym” okresem w księgowości jest początek roku, a także miesiące, w których należy wykonywać kwartalne rozliczenia. Wtedy warto wykorzystać zainteresowanie usługami księgowymi i dotrzeć do klientów poprzez taką reklamę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.