Jak się nie bać reklamy w Google

Autor dodano 22 lutego 2017

Czy prowadziłeś kiedykolwiek kampanię reklamową w Google? – zapytaliśmy właścicieli sklepów internetowych w Polsce. Ponad 60 procent odpowiedziało przecząco. Pytanie więc kolejne: to jak te sklepy mają na siebie zarabiać?

Czy prowadziłeś kiedykolwiek kampanię reklamową w Google? – zapytaliśmy właścicieli sklepów internetowych w Polsce. Ponad 60 procent odpowiedziało przecząco. Pytanie więc kolejne: to jak te sklepy mają na siebie zarabiać?

Sklep internetowy to rzeczywiście najprostszy sposób, by zacząć sprzedawać i docierać ze swoją ofertą do ludzi na całym świecie. Internet pozwala na szerokie i obejmujące międzynarodowe rynki możliwości, najważniejszy jest w tym wszystkim dobry pomysł na biznes i czas poświęcony w rozwinięcie ecommerce’owego projektu.

Kobieta szuka czegoś w smartfonie

Szczęśliwi być może rozkręcą go dzięki samym ruchom organicznym – dzięki poczcie pantoflowej lub akcji viralowej, która nie będzie – poza czasem i wiarą w sukces – nic ich kosztować. Być może. Ale nie każdy będzie miał tyle szczęścia i raczkującemu dopiero na rynku sklepowi trzeba będzie jednak na starcie dopomóc. Jak to zrobić najlepiej? Oczywiście w niego inwestując.

Duży budżet? Nic z tego!

Nie chodzi jednak wcale od razu o wydawanie dużych budżetów na kampanię w radiu, telewizji czy na billboardach. Pozostańmy w internecie – tu w końcu chcemy się rozwijać. A na początku przygody z e-commerce warto skorzystać z możliwości, jakie daje dobrze przeprowadzona kampania Google AdWords. Duża część nowych e-przedsiębiorców twierdzi, że lepiej zainwestować w pozycjonowanie niż AdWords, bo to bardziej opłacalna metoda, ale nie można mieć co do tego pewności.

SEO rządzi się swoimi prawami, optymalizacja i szukanie dobrej pozycji w Google to trudny i wymagający ciągłej pracy temat – nie uda się zlecić jednorazowego „pozycjonowania” i długofalowo czerpać z niego korzyści. Zamiast tego lepiej od razu podczas uruchamiania sklepu zadbać o dobre treści na jego stronie – przejrzysty podział na kategorie produktów, unikalne i atrakcyjne opisy, ładne zdjęcia i content np. na blogu, którym będziesz budował relacje z klientami, jednocześnie wpływając na pozycje w wyszukiwarce Google.

Z takim zagadnieniem musiał się zmierzyć na początku działalności właściciel sklepu alejadziecka.pl. Wiedział, że trzeba się zająć promocją nowego biznesu, że musi dotrzeć ze swoją ofertą do grupy docelowej i wreszcie – osiągnąć odpowiedni poziom konwersji. Problem tylko w tym, że… nie miał na to czasu.

Wykorzystał więc jedno z gotowych rozwiązań – uruchamiając sklep na platformie Shoper.pl skorzystał z usługi „Sklep z zamówieniami”, która nowym e-biznesom pomaga za pośrednictwem kampanii Google AdWords zyskać pierwsze zamówienia i klientów. W jej ramach, kampanię przeprowadzają specjaliści od AdWords, właściciel sklepu może w tym czasie poświęcić się konfiguracji strony oraz wprowadzaniu produktów. To dla początkujących przedsiębiorców niewątpliwa korzyść – zarówno w zakresie oszczędności czasu, jak i pieniędzy. Bo choć za kampanię trzeba zapłacić, to jeśli jest ona prowadzona właściwie, zwrot z inwestycji jest znaczny.

11 tysięcy ze sprzedaży

Kampania dla alejadziecka.pl została uruchomiona w lipcu 2016 r., czyli w drugim miesiącu funkcjonowania sklepu i na każdy zainwestowany 1000 zł sklep zanotował sprzedaż na poziomie 11 tys. zł. Efekty kampanii widać było po dynamice obrotów – w połowie lipca wartość nowych zamówień przekroczyła wyniki odnotowane w sklepie miesiąc wcześniej, a dwa z trzech sprzedanych w sklepie artykułów trafiło do klientów za pośrednictwem AdWords właśnie.

Ale to nie wszystko – wraz ze wzrostem sprzedaży, sklep umocnił swoją markę na rynku artykułów dziecięcych. Udało się więc, oprócz realnych korzyści ekonomicznych, uzyskać również korzyści wizerunkowe – oceniał potem właściciel.

Przykład jego sklepu powinien być więc argumentem dla tych e-przedsiębiorców, którzy utrzymują, że „reklama w Google nie ma sensu, bo zajmuje wiele czasu” (jak odpowiadali w ankiecie zbieranej na platformie Shoper). W badaniu przeprowadzonym w 2016 roku, właściciele e-biznesów w kategorii „trudności, jakie niesie za sobą prowadzenie kampanii AdWords?”, wymieniali najczęściej „Wysokie koszty finansowe”.

Ale te mity łatwo obalić. Wiodący dostawca towarów z branży instalacyjno-sanitarnej, gazowej i centralnego ogrzewania – Dariosklep.pl – chcąc wygrać z rosnącą w siłę, a jednocześnie obniżającą ceny konkurencją, zdecydował się na kampanię Google AdWords w usłudze Sklep z Zamówieniami i na wydany 1000 zł zanotował przychód rzędu 16 tysięcy. Jeśli bowiem przyjrzeć się bliżej samemu mechanizmowi reklamy w Google okaże się, że nawet niski budżet na nią przeznaczony, może dać wymierne efekty.