Jak się nie bać reklamy w Google
Czy prowadziłeś kiedykolwiek kampanię reklamową w Google? – zapytaliśmy właścicieli sklepów internetowych w Polsce. Ponad 60 procent odpowiedziało przecząco. Pytanie więc kolejne: to jak te sklepy mają na siebie zarabiać?
Czy prowadziłeś kiedykolwiek kampanię reklamową w Google? – zapytaliśmy właścicieli sklepów internetowych w Polsce. Ponad 60 procent odpowiedziało przecząco. Pytanie więc kolejne: to jak te sklepy mają na siebie zarabiać?
Sklep internetowy to rzeczywiście najprostszy sposób, by zacząć sprzedawać i docierać ze swoją ofertą do ludzi na całym świecie. Internet pozwala na szerokie i obejmujące międzynarodowe rynki możliwości, najważniejszy jest w tym wszystkim dobry pomysł na biznes i czas poświęcony w rozwinięcie ecommerce’owego projektu.
Szczęśliwi być może rozkręcą go dzięki samym ruchom organicznym – dzięki poczcie pantoflowej lub akcji viralowej, która nie będzie – poza czasem i wiarą w sukces – nic ich kosztować. Być może. Ale nie każdy będzie miał tyle szczęścia i raczkującemu dopiero na rynku sklepowi trzeba będzie jednak na starcie dopomóc. Jak to zrobić najlepiej? Oczywiście w niego inwestując.
Duży budżet? Nic z tego!
Nie chodzi jednak wcale od razu o wydawanie dużych budżetów na kampanię w radiu, telewizji czy na billboardach. Pozostańmy w internecie – tu w końcu chcemy się rozwijać. A na początku przygody z e-commerce warto skorzystać z możliwości, jakie daje dobrze przeprowadzona kampania Google AdWords. Duża część nowych e-przedsiębiorców twierdzi, że lepiej zainwestować w pozycjonowanie niż AdWords, bo to bardziej opłacalna metoda, ale nie można mieć co do tego pewności.
SEO rządzi się swoimi prawami, optymalizacja i szukanie dobrej pozycji w Google to trudny i wymagający ciągłej pracy temat – nie uda się zlecić jednorazowego „pozycjonowania” i długofalowo czerpać z niego korzyści. Zamiast tego lepiej od razu podczas uruchamiania sklepu zadbać o dobre treści na jego stronie – przejrzysty podział na kategorie produktów, unikalne i atrakcyjne opisy, ładne zdjęcia i content np. na blogu, którym będziesz budował relacje z klientami, jednocześnie wpływając na pozycje w wyszukiwarce Google.
Z takim zagadnieniem musiał się zmierzyć na początku działalności właściciel sklepu alejadziecka.pl. Wiedział, że trzeba się zająć promocją nowego biznesu, że musi dotrzeć ze swoją ofertą do grupy docelowej i wreszcie – osiągnąć odpowiedni poziom konwersji. Problem tylko w tym, że… nie miał na to czasu.
Wykorzystał więc jedno z gotowych rozwiązań – uruchamiając sklep na platformie Shoper.pl skorzystał z usługi „Sklep z zamówieniami”, która nowym e-biznesom pomaga za pośrednictwem kampanii Google AdWords zyskać pierwsze zamówienia i klientów. W jej ramach, kampanię przeprowadzają specjaliści od AdWords, właściciel sklepu może w tym czasie poświęcić się konfiguracji strony oraz wprowadzaniu produktów. To dla początkujących przedsiębiorców niewątpliwa korzyść – zarówno w zakresie oszczędności czasu, jak i pieniędzy. Bo choć za kampanię trzeba zapłacić, to jeśli jest ona prowadzona właściwie, zwrot z inwestycji jest znaczny.
11 tysięcy ze sprzedaży
Kampania dla alejadziecka.pl została uruchomiona w lipcu 2016 r., czyli w drugim miesiącu funkcjonowania sklepu i na każdy zainwestowany 1000 zł sklep zanotował sprzedaż na poziomie 11 tys. zł. Efekty kampanii widać było po dynamice obrotów – w połowie lipca wartość nowych zamówień przekroczyła wyniki odnotowane w sklepie miesiąc wcześniej, a dwa z trzech sprzedanych w sklepie artykułów trafiło do klientów za pośrednictwem AdWords właśnie.
Ale to nie wszystko – wraz ze wzrostem sprzedaży, sklep umocnił swoją markę na rynku artykułów dziecięcych. Udało się więc, oprócz realnych korzyści ekonomicznych, uzyskać również korzyści wizerunkowe – oceniał potem właściciel.
Przykład jego sklepu powinien być więc argumentem dla tych e-przedsiębiorców, którzy utrzymują, że „reklama w Google nie ma sensu, bo zajmuje wiele czasu” (jak odpowiadali w ankiecie zbieranej na platformie Shoper). W badaniu przeprowadzonym w 2016 roku, właściciele e-biznesów w kategorii „trudności, jakie niesie za sobą prowadzenie kampanii AdWords?”, wymieniali najczęściej „Wysokie koszty finansowe”.
Ale te mity łatwo obalić. Wiodący dostawca towarów z branży instalacyjno-sanitarnej, gazowej i centralnego ogrzewania – Dariosklep.pl – chcąc wygrać z rosnącą w siłę, a jednocześnie obniżającą ceny konkurencją, zdecydował się na kampanię Google AdWords w usłudze Sklep z Zamówieniami i na wydany 1000 zł zanotował przychód rzędu 16 tysięcy. Jeśli bowiem przyjrzeć się bliżej samemu mechanizmowi reklamy w Google okaże się, że nawet niski budżet na nią przeznaczony, może dać wymierne efekty.
Generalnie jak ktoś nie ma budżetu na działania seo, to najlepiej postawić na adwordsy. To bezpieczny sposób na reklamę w google, a lepiej nie podejmować się pozycjonowania na własną rękę, bo to akurat moze się zle skończyć.