Jak pozbyć się wody z organizmu?

Autor dodano 23 listopada 2016

Nadmiar wody w organizmie objawia się nagłym przybraniem na wadze, uczuciem ciężkości, wzdęciami i opuchlizną nóg oraz palców. Brzmi znajomo? Najczęściej borykają się z nim kobiety w okresie napięcia przedmiesiączkowego, w związku ze zwiększoną produkcją estrogenów przez organizm. Co jeśli te objawy pojawiają się częściej? Czy możemy temu zapobiec?

Istnieje wiele przyczyn zatrzymywania się wody w organizmie. Większość z nich to błędy, które popełniamy w codziennej diecie. Jeśli pijemy za mało wody lub produkty, które spożywamy zawierają za dużo soli, nasz organizm, w obawie przed niedoborem wody, zacznie ją przechowywać w tkankach. To skutkuje obrzękami i wzrostem masy ciała. Co robić, żeby się przed tym ustrzec?

Pijmy dużo wody

Wbrew pozorom, aby pozbyć się problemu, musimy pić dużo wody mineralnej, w regularnych odstępach czasu. Nawet jeśli nie odczuwamy pragnienia, powinniśmy pamiętać o nawadnianiu organizmu. W ten sposób nasze komórki będą odpowiednio odżywione, a nasze ciało będzie sprawnie się pozbywało nadmiaru wody, poprzez pocenie i wydalanie.

Jak usunąć wodę z organizmu?

Zadbajmy o odpowiednią ilość błonnika w pożywieniu

Błonnik jest bardzo pomocny w kwestii zwalczania problemu odkładania wody w jelitach. Z tej przyczyny warto jeść jak najwięcej produktów zawierających go w swoim składzie. Głównie są to bakalie, otręby, płatki owsiane i nasiona chia. Dodatkowo, błonnik wspomoże naszą perystaltykę i dzięki niemu unikniemy nieprzyjemnych zaparć.

Pozbądźmy się soli z codziennej diety

Jednym z najważniejszych kroków, które musimy wykonać, aby pozbyć się nadmiaru wody z organizmu, jest ograniczenie spożycia soli. To właśnie ona jest główną przyczyną odkładania się wody w naszym ciele. Musimy więc zaprzestać przyprawiania potraw solą. Nie jedzmy chipsów, krakersów i paluszków oraz produktów wysoko przetworzonych. Wszystkie gotowe sosy, ketchupy i zupki w proszku także powinny pójść w odstawkę – zawierają one ilości soli znacznie przekraczające jej codzienną dawkę, dozwoloną człowiekowi do spożycia.

Jedzmy dużo owoców i warzyw

Świeże owoce i warzywa to naturalne źródła wody i bioflawonoidów, pomocnych w zatrzymywaniu wody w naszych komórkach i blokujących przedostawanie się jej do tkanek. Najlepiej postawić na owoce i warzywa zawierające w sobie dużo wody, takie jak: arbuzy, ananasy, grejpfruty, pomidory czy ogórki zielone. Ponadto, świeże owoce i jarzyny są bogate w potas, a ten pomaga naszemu ciału pozbywać się nadmiaru wody z tkanek.

Odkwaszajmy organizm

Wszystkie produkty, które spożywamy na co dzień zakwaszają nasz organizm. Przez to, jego praca jest zakłócana, a to prowadzi między innymi do zatrzymywania się w nim wody. Jedzmy więc dużo nasion i orzechów oraz zielonych warzyw (świeżych lub kiszonych). Posiłki spożywajmy w stałych porach. Kolacji nie jedzmy później niż na dwie godziny przed pójściem spać.

Nie pijmy alkoholu

Ponieważ alkohol działa odwadniająco, organizm podczas jego spożywania zaczyna magazynować wodę na zapas. Z tej przyczyny, najlepiej całkowicie zrezygnować z picia alkoholu.

Ruszajmy się jak najwięcej

Jeśli mamy siedzący tryb pracy, jesteśmy bardzo narażeni na zatrzymywanie się wody w organizmie i w efekcie m. in. na puchnięcie kończyn. Aby pozbyć się tego problemu musimy regularnie się ruszać, przynajmniej 30 minut dziennie. Czy rower, czy basen, czy ćwiczenia w domu, spowodują, że poziom wody w naszym ciele ureguluje się, a dodatkowo szkodliwy sód będzie usuwany razem z potem.

Odkładanie się nadmiaru wody w organizmie to bardzo często spotykana dolegliwość. Niestety skutkuje ona wieloma niedogodnościami, które utrudniają nam życie. Na wszystko jednak jest rada, musimy tylko włożyć odrobinę wysiłku w ułożenie naszej diety i poświęcić trochę czasu na ruch. Wpłynie to korzystnie na jakość naszego życia.