Jak poprawić metabolizm?

Autor dodano 1 marca 2016

Metabolizm to inaczej reakcje odpowiadające za przemianę materii i jest podstawą wszystkich zjawisk biologicznych. Osoby z szybką przemianą materii mogą jeść więcej i nie tyć, przy powolnej przemianie, problem polega na tym, że cokolwiek jemy zaczyna się to odkładać w formie tłuszczu. Jak można przyspieszyć metabolizm, by móc się cieszyć szczupłą sylwetką?

Czy można przyspieszyć metabolizm?

Zdecydowanie tak – da się przyspieszyć przemianę materii i tym samym wspomóc proces odchudzania. Wszystko oczywiście jest zależne od naszej diety, a nieprawidłowa może przyczyniać się do zwalniania metabolizmu i skutecznie przeszkadzać nam w zrzucaniu nadprogramowych kilogramów.

Ktoś może powiedzieć, że nic się na to nie da poradzić, że tacy już jesteśmy i mamy to w genach. Jest to prawda i fałsz jednocześnie. Prawda, ponieważ rzeczywiście metabolizm jest zakodowany w genach i nie mamy wpływu na to, z czym się rodzimy. Fałsz – ponieważ nasze uwarunkowania genetyczne nie są ostateczne i można mieć wpływ na kształtowanie procesu przemiany materii, da się więc to zmienić, przez poprawę swojego stylu życia.

Notatnik z miarką i jabłkiem

Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Właściwa dieta czasem może nie wystarczyć, dlatego najlepiej połączyć ją z ćwiczeniami fizycznymi oraz ogólnym wysiłkiem. Najlepsze efekty da połączenie kilku różnych wariantów, mających na celu zarówno wzmocnienie siły i masy mięśniowej (ćwiczenia siłowe), jak również poprawę wydolności oddechowej (tlenowe), w tym częste spacery, jazda na rowerze, biegi czy ćwiczenia oddechowe.

Przy czym należy pamiętać, że wcale nie wymaga to zbyt dużego nakładu czasu i kosztów, ponieważ równie dobrze można wykonywać ćwiczenia w domu lub na świeżym powietrzu. Ważne jest, by pamiętać o aktywności fizycznej każdego dnia.

Co przyśpiesza metabolizm?

O diecie było już wspominane, jednak co się pod tym kryje? Można wymienić kilka rzeczy, w tym regularność spożywania posiłków, ale także to, co się je. Powinno się pamiętać o odpowiedniej ilości witamin i minerałów.

Jest wiele produktów, które wspomagają przyspieszanie metabolizmu, jak papryczki chili, imbir, zielona herbata, czosnek, majeranek czy oregano. Powinno się również zadbać o odpowiednią ilość produktów zawierającą białko. Równie ważna jest odpowiednia ilość wypijanej wody, o czym przypomina się często i powinny to być co najmniej 2 litry dziennie, a woda uwalnia organizm z toksyn.

Jakie są efekty głodówek?

Dieta jest ważna, regularne spożywanie posiłków również, a co za tym idzie, nie ma tu miejsca na głodówki. Nie powinno się wychodzić z domu bez posiłku, nie bez powodu mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – ma ono nam dostarczyć energię i jest bardzo ważne.

Istotne jest również to, by jeść często, ale w niewielkich ilościach. 4-5 posiłków w ciągu dnia to podstawa i należy pamiętać, że muszą być one zrównoważone i bogate w najważniejsze składniki odżywcze. Głodówki nie pomogą, a mogą jeszcze bardziej spowolnić metabolizm, ponieważ wygłodzony organizm będzie chciał zaoszczędzić energię i odkładał tłuszcz.