Czy potrzebujesz nowego loga dla Twojej firmy?

Nowe logo dla firmy

Logo to jedno z najważniejszych elementów, z których składa się identyfikacja wizualna danej firmy. Kto z nas nie wie o co chodzi, kiedy widzi wielką żółtą literę M czy F na niebieskim tle? To jest właśnie sukces dobrego logo – pozostaje ono zapamiętane przez miliony ludzi na całym świecie. Czasem jednak firmy decydują się na mniejsze lub większe zmiany. Czy zmiana logo rzeczywiście jest potrzebna?

Jak zaprojektować logo?

Kwestia zaprojektowania i wykonania nowego logo zależy od naszych umiejętności. Jeśli umiemy dobrze obsługiwać programy graficzne możemy to zrobić na własną rękę. Większość osób woli jednak zlecić to odpowiedzialne zadanie komuś innemu. Jeśli nie czujemy się na siłach, żeby zaprojektować nowy znak, który będzie z nami kojarzony, wtedy warto zapytać firmę projektującą loga (np. www.fooz.pl), co nam proponują.

Czy redesign jest potrzebny?

Zjawisko redesignu występuje na rynku dosyć często. Najbardziej popularną marką, która zdecydowała się na to już kilka razy jest chociażby Pepsi. Przyczyną takiej rewitalizacji może być po prostu odświeżenie znaku charakterystycznego dla danej marki, ale też może to być związane z sytuacją, kiedy firma całkowicie zmienia obszar działania lub poszerza zakres działalności. Poza tym, konkurencja nigdy nie śpi. Skoro oni unowocześniają identyfikację wizualną firmy to czemu nasza ma pozostać w tyle?

Nowe logo dla firmy

Korzyści zmiany identyfikacji wizualnej firmy

Właściciele firm zmieniając logo chcą przyciągnąć nowych klientów, ale też umocnić relacje z tymi, których już mają. Mając bardziej nowoczesny znak firmowy dajemy do zrozumienia, że jesteśmy innowacyjni, nie stoimy w miejscu i ciągle się rozwijamy. Co się zatem stanie po zmianie logo? Firma więcej zarobi.

Odświeżenie logo

Firmy, które przyzwyczaiły się do swojego logo nie muszą go drastycznie zmieniać. Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że zakładając firmę ćwierć wieku temu, co innego było modne, jeżeli chodzi na przykład o samą czcionkę czy tło. Już sama zmiana koloru będzie dla klientów zauważalna i wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy.

Jak wygląda redesign znaku rozpoznawczego firmy?

Co się stosuje najczęściej, żeby uzyskać potrzebną zmianę? Najczęściej korzysta się z jednej z pięciu możliwości lub łączy się kilka tych opcji:

  1. uproszczenie logo,
  2. zmiana kolorystyki,
  3. zmiana formy na trójwymiarową,
  4. zmiana kompozycji,
  5. prezentowanie innymi elementami plastycznymi.

Ile kosztuje zmiana logo?

To pytanie zadaje sobie każda firma. Wszystko zależy od tego, czy zdecydujemy się na jakąś agencję czy zrobi to np. nasz grafik czy znajomy. Należy się liczyć z tym, że zmiana logo to też koszty wydrukowania nowych folderów, ulotek, wizytówek. Można to zrobić jednorazowo (w przypadku firm z dużym budżetem) lub stopniowo (najpierw logo, a potem to, co niezbędne jako pierwsze). Najważniejsze, żeby wprowadzić to konsekwentnie i żeby była to zmiana na lepsze.

1 komentarz

  1. Całkowita zmiana logo jest strzałem w stopę. Taki delikatny lifting czy uproszczenie logo, to z pewnością lepszy wybór. Logo, nie ważne jak okropne, identyfikuje firmę w oczach klienta. A że klienci to wzrokowcy, częściej zapamiętają logo niż nazwę firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.