Platforma do działań w obrębie sektora B2B – czym jest?

stanowisko pracy w biurze

Sprzedaż internetowa w sektorze B2B to często jeden z najlepszych sposobów na stworzenie dochodowego biznesu online. Duża konkurencja sprawia jednak, że zdecydowanie nie jest to łatwym zadaniem. Podstawowym czynnikiem wpływającym na dochody firmy ma wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej. Zacznijmy zatem od tego, czym jest platforma do działań w obrębie sektora B2B.

Czym jest platforma sprzedażowa B2B?

Platforma B2B to oprogramowanie i strona internetowa, które ułatwiają sprzedaż usług lub towarów online w sektorze B2B. Najważniejszym zadaniem platformy sprzedażowej B2B jest umożliwienie łatwego docierania potencjalnych klientów na stronę oraz sprzedaży. Platforma sprzedażowa B2B wspiera więc zdalną obsługę klientów biznesowych. Korzystanie z takiej platformy to świetne rozwiązanie dla wszelkiego rodzaju firm dystrybucyjnych oraz hurtowni internetowych, które skupiają się na sprzedaży w sektorze B2B. Platforma B2B to platforma internetowa, której przeznaczeniem jest zdalna sprzedaż produktów i obsługa klienta biznesowego. Dzięki wykorzystaniu platformy można nie tylko zwiększyć popularność marki, ale również zbudować zaufanie odbiorców i oczywiście zachęcić ich do ostatecznego skorzystania z oferty. Firmy prowadzące dystrybucję handlową w sektorze B2B zdecydowanie powinny skorzystać z platformy sprzedażowej, aby móc obsługiwać praktycznie wszystkich klientów z jednego miejsca. Dzięki odpowiednio wybranej platformie hurtownia internetowa może osiągać znacznie wyższe zyski.

Jakie korzyści daje korzystanie z platformy B2B?

Wykorzystanie platformy B2B w swoich działaniach sprzedażowych gwarantuje wiele korzyści dla prowadzonego biznesu. Przede wszystkim jest to możliwość całodobowego prowadzenia sprzedaży – klienci mogą wejść na platformę i kupić produkty o dowolnej porze dnia i nocy. W odróżnieniu od sprzedaży na zewnętrznych marketplace wykorzystywanie własnej platformy sprzedażowej umożliwia przeprowadzanie transakcji bez konieczności płacenia prowizji. Dzięki temu można uzyskać przewagę konkurencyjną dzięki zmniejszeniu ceny. Automatyzacja licznych czynności związanych ze sprzedażą i obsługą klienta sprawiają z kolei, że można oszczędzić wiele czasu pracowników firmy. Własna platforma sprzedażowa to także niższe koszty obsługi kontrahentów i znacznie lepsza komunikacja z potencjalnymi i obecnymi klientami.

Co powinna oferować platforma sprzedażowa B2B?

Platforma sprzedażowa B2B to nie zwykła strona internetowa przypominającego sklep internetowy. Platforma hurtowa powinna zapewniać dostęp do wielu różnych funkcji przydatnych sprzedawcom. Jest to przede wszystkim integracja z systemem ERP (integracja z programem handlowo-magazynowym) oraz możliwość podejmowania różnych działań przez klientów jak np. dokonywanie zamówień, oraz wysyłanie zapytań ofertowych. Platforma B2B powinna także gwarantować wszystkim użytkownikom dostęp do atrakcyjnie zaprezentowanej oferty produktów oraz możliwość przeprowadzenia skutecznego pozycjonowania strony internetowej hurtowni B2B. Sklep internetowy B2B powinien mieć również możliwość automatycznego tworzenia raportów oraz posiadać panel administratora ułatwiający dodawanie i edytowanie artykułów na blog i opisów produktów.

Więcej informacji na stronie w artykule www.cstore.pl/blog/sektor-b2b-co-to-jest-czym-sie-charakteryzuje-i-jakie-ma-znaczenie-dla-firm/

CStore – platforma B2B dla Twojego biznesu

Wybór odpowiedniej platformy do sprzedaży w sektorze B2B bywa naprawdę trudnym zadaniem. Dużym ułatwieniem dla początkujących sprzedawców może być więc skorzystanie z oferty CStore. Sklep B2B założony z pomocą platformy od CStore spełnia praktycznie wszystkie warunki, które decydują o tym, czy platforma pomaga w osiągnięciu zamierzonych celów w sektorze B2B.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *