Drukujemy gazetkę z produktami – porady i wskazówki
Sposobów na dotarcie do klienta z informacją o swoich produktach jest wiele, ale nie wszystkie z nich są równie skuteczne. Specjaliści z zakresu marketingu i promocji są jednak zgodni, że na pewno warto w dalszym ciągu inwestować w profesjonalne gazetki z produktami. Dlaczego tak jest?
→ Czy warto inwestować w gazetki promocyjne?
→ Jak wybrać drukarnię?
→ Jak stworzyć gazetkę reklamową?
Czy warto inwestować w gazetki promocyjne?
Odpowiedzi na to pytanie jest oczywiście wiele i na kilku z nich warto się w tym miejscu skupić. Przede wszystkim jest to forma promocji firmy, która zawiera praktyczne informacje dla klienta. Społeczeństwo od lat jest przyzwyczajane do tego, że w takich gazetkach można znaleźć specjalne oferty, dzięki którym można naprawdę sporo zaoszczędzić. Trzeba w tym miejscu otwarcie przyznać, że Polacy, podobnie jak Szkoci, oszczędzają zawsze, kiedy jest to tylko możliwe.
Z tego właśnie powodu czytają tego typu gazetki z dużą uwagą. Każdy przedsiębiorca, któremu zależy więc na tym, by zwiększyć swoja sprzedaż i poprawić komunikację z klientem, powinien zadbać o profesjonalny druk gazetek (przykład drukarni: www.dobredrukowanie.pl). Na co należy zwrócić uwagę w tym wypadku?
Jak wybrać drukarnię?
Przy wyborze odpowiedniej firmy należy zwrócić uwagę na jej poprzednie wykonania. Często możemy wtedy ocenić, jakiego papieru używa, a także, czy druk jest czytelny. Jest to bardzo istotne, ponieważ często czytelnikami gazetek są osoby starsze, które mają problemy ze wzrokiem. Druk musi być więc wyraźny, a czcionka nie może być zbyt mała, ponieważ zniechęca to do lektury. To jednak nie wszystko.
Jak stworzyć gazetkę reklamową?
Niezbędne jest również zadbanie o odpowiedni wybór grafik i całą stronę wizualną. Każda strona musi być dobrze przemyślana, by produkty, które chcemy sprzedać w pierwszej kolejności przykuwały uwagę klientów. To jednak nie wszystko. Zmieniają się również wymagania, dotyczące samego tekstu, który pojawia się w tego typu biuletynach. Jeszcze do niedawna były to tylko suche informacje o produkcie. Obecnie copywriterzy starają się stworzyć na łamach kilku stron historię, która przykuje uwagę czytelnika. Często są to teksty bardzo dobrej jakości, za które trzeba oczywiście zapłacić. Czasami drukarnia zatrudnia w tym celu copywriterów, a czasami trzeba o to zadbać samemu
Dobry tekst jest obecnie tak samo ważny jak jakość produktów czy ich ceny. Coraz częściej obserwuje się bowiem, że gazetki z produktami są czytane w autobusach lub w tramwajach. Z jednej strony są one źródłem informacji o produktach, a z drugą bawią i zapewniają rozrywkę.
Bardzo popularne staje się również dodawanie krzyżówek i kawałów. W ten sposób gazetka pozostaje dłużej w dłoniach klienta, który dzięki temu będzie miał znacznie bardziej intensywny kontakt z reklamą. Ostatnie badania dowodzą, że jeśli proporcja pomiędzy tekstem reklamowanym i rozrywkowym jest odpowiednia, zyski firmy rosną proporcjonalnie.
Oczywiście, przy wyborze firmy, która wydrukuje dla nas tego typu gazetkę należy się również kierować względami ekonomicznymi. Jednak jakość powinna stać zawsze na pierwszym miejscu, ponieważ koszty, które zostaje poniesione na początku, bardzo szybko się zwrócą.